Pani Ciocia.

Zajęcia muzyczne w przedszkolu

Okładka Zajęcia muzyczne w przedszkolu
Pani Ciocia
Pani Ciocia

Oczywistym jest iż muzyka w przedszkolu jest bardzo potrzebnym i ważnym elementem rozwoju dzieci. Muzyka to jedna z dziedzin procesu wychowania i wielostronnego uczenia się, który rozpoczyna się już we wczesnej edukacji w żłobku czy przedszkolu

i trwa przez cały okres dalszej edukacji.

muzyja.jpg

Muzyka jest bardzo ważnym elementem w pracy z dziećmi i pełni wiele funkcji:

-uczy – pozwala zrozumieć otaczający nas świat,

-bawi – dostarcza dziecku wiele radości i uciechy podczas tańca oraz w czasie innego jej wykorzystania,

-rozwija – dziecko w trakcie zabaw muzycznych zaczyna rozumieć, że coś jest rytmiczne; że muzyka może być głośna lub cicha i można ją przedstawić ruchem,

-wychowuje – pozwala dziecku zrozumieć świat wartości społeczno – moralnych,

-wspomaga rozwój emocjonalny – dziecko dzięki muzyce może wyrazić swoje pragnienia, uczucia i wyobrażenia,

-wpływa na ogólny stan dziecka – w czasie zabaw muzyczno-ruchowych następuje rozwój mięśni, poprawa postawy i pracy serca, wzmocnienie układu nerwowego, dzieci uczą się płynnego i elastycznego ruchu.

muzyka1.jpg

Najczęstszą formą muzyki występującą w przedszkolu jest piosenka. Jednak warto również sięgnąć po bardziej skomplikowane formy muzyczne. Ciekawymi zabawami, wywołującymi śmiech, radość i dających rozluźnienie są:

-zagadki muzyczne - rozpoznawanie odgłosów zwierząt, natury, czynności i innych dźwięków, rozpoznawanie po dźwiękach instrumentów muzycznych, odgadywanie po melodii znanych piosenek,

-zabawa w echo – powtarzanie za nauczycielką słów: głośno, cicho, umiarkowanie,

-zabawy wyliczankami,

-recytacja rytmizowanego tekstu z wyklaskiwaniem,

-naśladowanie, np. jesiennej pogody (szum wiatru, szelest liści, deszcz),

-akompaniowanie do piosenek,

-wygrywanie i wyklaskiwanie rytmów,

-słuchanie muzyki relaksacyjnej,

-słuchanie muzyki poważnej,

-malowanie muzyki,

-zabawy ilustracyjne – przedstawianie treści piosenek dowolnymi ruchami i gestami -naśladującymi,

-zabawy taneczne.

Podaj swój email,

to nam pozwoli wysyłać przygotowane karty pracy!


muzykaedukacja muzycznazabawy muzyczne w przedszkolupani ciociaprzedszkole

Inne posty

Okładka Jakie emocje najczęściej możemy zauważyć w szkole?

Jakie emocje najczęściej możemy zauważyć w szkole?

Uczeń w szkole doznaje wielu emocji. Mogą one występować pod dwoma postaciami. Jedną z nich są emocje pozytywne a drugą negatywne. Do negatywnych emocji związanych z sytuacją edukacyjną mogą należeć: strach, złość . Lecz pozytywnymi emocjami mogą być radość, zachwyt. 

Pani Ciocia
Pani Ciocia
Okładka Jak wykorzystać wakacyjne pamiątki w pracy w przedszkolu?

Jak wykorzystać wakacyjne pamiątki w pracy w przedszkolu?

Przeanalizujcie sobie teraz co możecie wykorzystać w ciągu całego roku szkolnego i nazbierajcie sobie- to nic nie kosztuje a możecie mieć o wiele ciekawsze dla dzieci zajęcia. Bo pamiętajcie!!! To co dla nas jest ciekawe, nie zawsze jest ciekawe dla dzieci :)

Pani Ciocia
Pani Ciocia